معرفی گروه: |
اعضای گروه |
|||||
گروه تاريخ و باستان شناسي بصورت رسمي در تاريخ 1375/3/13 با حضور تعدادي از اساتيد و صاحب نظران و به منظور تحقق اهداف شوراي بررسي متون و كتب علوم انساني آغاز به فعاليت نمود. اين گروه از همان ابتداي فعاليت با پيگيريهاي مستمر توانست تعداد 86 تن از اساتيد و صاحب نظران اين رشته را در دانشگاهها، حوزههاي علميه و مراكز پژوهشي شناسايي و با آنها رابطه برقرار نمايد. و بحث و بررسي پيرامون نقاط قوت و ضعف متون دانشگاهي، شناسايي سرفصلها وانطباق متون با سرفصلها را دستور كار خود قرار دهد. حاصل فعاليتهاي گروه تا پايان سال 89 احصاء 452 اثر در حوزه گرايشهاي مختلف تاريخ و باستان شناسي بودكه از اين آثار حدود 231 اثر كه بعنوان متون درسي و كمك درسي و مرجع مورد استفاده دانشگاهها بود جهت نقد و بررسي در اختيار اساتيد گروه قرار گرفت. از مجموع بررسي ها 146 اثر با دو داوري و دو بازبيني به مرحله نهايي رسيد .
تا پايان سال89 از مجموعه متون داوري و بازبيني شده پيرامون 91 اثر نظر نهايي اعلام شد كه نتايج آن در اختيار مؤلفين محترم، مترجمين و يا ناشرين قرار گرفت. در حال حاضر گروه با 6 استاد عضو مشغول فعاليت است و از مجموع داوريها نيز 20 مقالة علمي تدوين و در اختيار فصلنامه نامة علوم انساني قرار گرفت.
با توجه به توسعه فعالیت گروه تاریخ، باستان شناسی و هنر و افزایش تعداد گروههای باستان شناسی و هنر در دانشگاههای کشور، گرایش باستان شناسی و هنر در اسفندماه93 از گروه تاریخ تفکیک شد. |
رئیس گروه: دکتر حبیب الله بابایی ![]() دبیر گروه: دکتر سید علی متولی امامی |
|||||
اعضای فعال گروه: |
||||||
دكتر محمد سپهري، دکتر شهرام یوسفی فر، دكتر احمد بادكوبه هزاوه، دكتر حجتالله جودكي، دکتر روح الله بهرامي، دكتر مرتضي نورائي، دکتر جهانبخش ثواقب، دکترسید ابوالفضل رضوی، دکترسید رحیم ربانی زاده، دکتر هوشنگ خسروبیگی، دکتر محمدامیر شیخ نوری، دکتر علی سالاری، دکتر ابوالحسن فیاض انوش، دکتر باقرعلی عادلفر، دکتر علیرضا ملایی توانی، دکتر سید جمال موسوی، دكتر جواد هروي، دکتر شهرام یوسفی فر | ||||||
مصاحبه با رؤسا و اعضا |
||||||
به منظور بررسی فعالیت ها و روند برنامه های شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی با رؤسا و اعضای گروهها، پرسش و پاسخ هایی انجام گرفته است. جهت مشاهده مصاحبه ها به لینک های زیر مراجعه نمایید. |
||||||
|
||||||
فعالیت های گروه |
|
|||||
|